elena_kiza

Ελένη Α. Κύζα (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Συντονίστρια Μεταπτυχιακού)

Η Δρ. Κύζα είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στην Κοινωνία της Πληροφορίας στο τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Ολοκλήρωσε τις διδακτορικές της σπουδές στο πρόγραμμα Learning Sciences του Northwestern University, με ειδίκευση στη γνωστική επιστήμη. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου (Ed.M.) από το πρόγραμμα Τεχνολογία και Εκπαίδευση από το Harvard Graduate School of Education, Πτυχίου στην Εκπαίδευση (B.Sc. in Εducation, summa cum laude) με ειδίκευση στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία από το Boston University και Δίπλωμα Δασκάλου από την Παιδαγωγική Ακαδημία Κύπρου. Η μεταδιδακτορική της έρευνα με την Ερευνητική Ομάδα Μάθησης στις Φυσικές και Περιβαλλοντικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Κύπρου χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω ενός IRG Marie Curie Fellowship και του Ιδρύματος Προώθησης Έρευνας της Κύπρου. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στο ρόλο των σύγχρονων τεχνολογιών στη μάθηση και διδασκαλία, και το σχεδιασμό και διερεύνηση αλληλεπιδραστικών τεχνολογικών περιβαλλόντων μάθησης. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται στην ανάπτυξη και ερευνητική εξέταση της διαδικτυακής πλατφόρμας μάθησης και διδασκαλίας ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ, με στόχο την κατανόηση της συνεισφοράς των τεχνολογικών εργαλείων στην ανάπτυξη του επιστημονικού γραμματισμού των μαθητών και την υποστήριξη της μάθησης με διερώτηση στις φυσικές και περιβαλλοντικές επιστήμες. Ίδρυσε και συντονίζει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα Νέες Τεχνολογίες Μάθησης και Επικοινωνίας στο Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου. Είναι Επιμελήτρια του επιστημονικού περιοδικού Instructional Science  από το 2012. Είναι ενεργό μέλος των επιστημονικών οργανισμών: International Society of the Learning Sciences (ISLS), European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), European Science Education Research Association (ESERA) και τον οργανισμό European Association of Technology-Enhanced Learning (EATEL). Διατελεί εκλελεγμένη πρόεδρος του οργανισμού International Society of the Learning Sciences (ISLS) για το 2014 – 2015.

Στέλιος Στυλιανού (Αναπληρωτής Καθηγητής)

Ο Δρ. Στέλιος Στυλιανού (Ph.D. στην Κοινωνιολογία, University of Washington-Seattle, 2000, MA στην Κοινωνιολογία, University of Washington-Seattle, 1996, BA με ανώτατη διάκριση στην Κοινωνιολογία, Hofstra University, 1993, Δίπλωμα Εκπαίδευσης, Παιδαγωγική Ακαδημία Κύπρου, 1989) είναι αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Έχει διδάξει αντικείμενα κοινωνιολογίας, εγκληματολογίας και μεθοδολογίας της κοινωνικής έρευνας σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά ακροατήρια ως μεταπτυχιακός λέκτορας (University of Washington, 1996-2000), ειδικός επιστήμονας (Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2000-2003) και μόνιμο ακαδημαϊκό προσωπικό (Intercollege, 2000-2007, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, 2007-2010 και Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου 2010- ). Η ερευνητική του δραστηριότητα τοποθετείται κυρίως στο γνωστικό πεδίο της κοινωνικής απόκλισης του εγκλήματος και του κοινωνικού ελέγχου και έχει έντονα μεθοδολογικό προσανατολισμό. Ανάμεσα στα ερευνητικά προγράμματα στα οποία έχει πρόσφατα συμμετάσχει ως επιστημονικός υπεύθυνος είναι μια εθνική μελέτη της νεανικής παραβατικότητας, η επιδημιολογία της χρήσης ψυχοδραστικών ουσιών στην Κύπρο, τα ρέιβ πάρτι και η χρήση συνθετικών ουσιών και η χρήση πολιτικών συμβόλων από νεαρά άτομα στη δημόσια σφαίρα τη κυπριακής κοινωνίας. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και ένα βιβλίο με τίτλο Νεανική Παραβατικότητα και Κυπριακή Κοινωνία (Εκδόσεις Πανεπιστημίου Λευκωσίας, 2007).

nicolas_tsapatsoulis

Νικόλας Τσαπατσούλης (Αναπληρωτής Καθηγητής, Πρόεδρος Τμήματος ΕΣΔ)

Ο Δρ. Νικόλας Τσαπατσούλης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής και Πρόεδρος του Τμήματος Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου. Κατέχει διδακτορικό τίτλο από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) με ειδίκευση στη Ψηφιακή Επεξεργασία και Σύνθεση Εικόνας, και έχει πτυχίο Ηλεκτρολόγου Μηχανικού. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την αυτόματη επισημείωση και ανάκτηση πολυμεσικού υλικού, την εξόρυξη δεδομένων από τον Παγκόσμιο Ιστό και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, τα Συστήματα Συστάσεων και ειδικότερα την πρακτική εφαρμογή τους σε Ηλεκτρονικούς Συμβούλους Ψήφου και τη σύνθεση και ανάλυση ψηφιακών εικονοσειρών με ανθρώπινες εκφράσεις. Το ερευνητικό του έργο περιλαμβάνει περισσότερα από 150 άρθρα σε διεθνή περιοδικά, επιστημονικά βιβλία και πρακτικά διεθνών συνεδρίων. Οι ερευνητικές του εργασίες έχουν αποσπάσει περισσότερες από 3200 ετεροαναφορές. Διετέλεσε γενικός υπεύθυνος της διοργάνωσης των συνεδρίων IWBF 2016 και SMAP 2010 και καθώς και υπεύθυνος προγράμματος για το συνέδριο VLBV’01. Έχει διοργανώσει επίσης σειρά θεματικών ενοτήτων (special sessions) και workshops σε διάφορα διεθνή συνέδρια. Συμμετέχει στο steering committee του συνεδρίου SMAP και στην επιτροπή προγράμματος πολλών άλλων συνεδρίων. Είναι κριτής σε περισσότερα από 20 διεθνή επιστημονικά περιοδικά.

Angeliki

Αγγελική Γαζή (Επίκουρη Καθηγήτρια)

Η Δρ. Αγγελική Γαζή είναι ψυχολόγος, πτυχιούχος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κάτοχος Μεταπτυχιακού και Διδακτορικού τίτλου σπουδών του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ, του Πανεπιστημίου Αθηνών, με έμφαση στην Ψυχολογία της Επικοινωνίας και ειδικότερα στο θέμα της ταυτότητας στο ραδιόφωνο. Η κλινική της εκπαίδευση αφορά στην ψυχολογία των ομάδων.
Έχει διδάξει σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο μαθήματα Ψυχολογίας και Μέσων στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης. Έχει δημοσιεύσει άρθρα, έχει επιμεληθεί βιβλία και έχει παρουσιάσει εργασίες σε διεθνή συνέδρια.
Είναι κριτής σε διεθνή περιοδικά, μέλος της Διεθνούς Επιστημονικής Επιτροπής του «Journal of Radio and Audio Media», Broadcast Research Association, Routledgeed. και μέλος της Διεθνούς Επιστημονικής Επιτροπής του «The Radio Journal», Intellect Ltd., Great Britain. Είναι ιδρυτικό μέλος και τέως Αντιπρόεδρος του Radio Research Section του European Communication Researchand Education Association (ECREA), μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του Groupe de Recherches etd’ Etudessurla Radio (GRER) και Τακτικό Μέλος της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας.

dionysispanos

Διονύσης Πάνος (Επίκουρος Καθηγητής)

Ο Δρ. Διονύσης Πάνος είναι Λέκτορας στο Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου. Κατέχει Διδακτορικό Δίπλωμα από το Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών, με ειδίκευση στην επικοινωνιακή ψυχολογία και την κοινωνιολογία του κυβερνοχώρου. Ο Διονύσης Πάνος κατέχει επίσης Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών και πτυχίο από το Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπως επίσης και πτυχίο Νομικής της Νομικής Σχολής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Έχει ερευνητικό έργο τόσο στον ακαδημαϊκό, όσο και στον ιδιωτικό χώρο. Στον ακαδημαϊκό χώρο έχει συμμετάσχει από διάφορες θέσεις σε έρευνες σχετικά με θέματα όπως η επανένταξη παλιννοστούντων και η ένταξη οικονομικών μεταναστών στον κοινωνικό και παραγωγικό ιστό της χώρας, η δημιουργία στερεοτύπων από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης για συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού, η διερεύνηση του συστήματος αξιών της νεολαίας και η διατύπωση κώδικα αυτοδέσμευσης των ηλεκτρονικών ΜΜΕ με στόχο την προστασία των ανηλίκων τηλεθεατών. Για μεγάλο χρονικό διάστημα, έχει ασχοληθεί επαγγελματικά με το χώρο της Πολιτικής Επικοινωνίας, ενώ διατέλεσε στέλεχος Εταιρειών Πολιτικής Έρευνας και Επικοινωνίας, όσο και ανεξάρτητος Σύμβουλος Πολιτικής Επικοινωνίας.

Evangelos-Karapanos

Ευάγγελος Καραπάνος (Επίκουρος Καθηγητής)

Ο Δρ. Ευάγγελος Καραπάνος είναι Επίκουρος Καθηγητής στην Κοινωνική Πληροφορική στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου όπου και διευθύνει το εργαστήριο Τεχνολογιών της Πειθούς . Kατέχει διδακτορικό τίτλο στην Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή από το Eindhoven University of Technology, μεταπτυχιακό τίτλο στην Επικοινωνία Ανθρώπου-Υπολογιστή από το University College of London, και βασικό πτυχίο στη Φυσική με ειδίκευση στον τομέα της μικροηλεκτρονικής από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας. Η έρευνά του επικεντρώνεται στον σχεδιασμό και την αξιολόγηση των διάχυτων υπολογιστικών συστημάτων με έμφαση στην εμπειρία του χρήστη και των κοινωνικών επιπτώσεων των τεχνολογιών. Τα τελευταία χρόνια τα ενδιαφέροντά του επικεντρώνονται στις τεχνολογίες της πειθούς: διαδραστικές τεχνολογίες οι οποίες έχουν ως στόχο τον επηρεασμό στάσεων ή συμπεριφορών των ατόμων σε μία σειρά κρίσιμων θεμάτων όπως η υγεία και η βιωσιμότητα. Το έργο του δημοσιέυεται τακτικά στα σημαντικότερα συνέδρια και περιοδικά του τομέα της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή και έχει λάβει βραβεία συμπεριλαμβανομένου ενός best paper honorable mention award στο Ubicomp 2015, και τη διάκριση cum laude για τη διδακτορική του διατριβή η οποία δίνεται στο 5% των διδακτορικών διατριβών σε ετήσια βάση στο Eindhoven University of Technology. Έχει διατελέσει Επιστημονικός Υπεύθυνος σε ερευνητικά έργα που είχαν ως στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών της πειθούς στην υγεία και την βιωσιμότητα αλλά και την ανάπτυξη μεθοδολογιών σχεδιασμού και αξιολόγησης διαδραστικών συστημάτων. Πριν από την ένταξή του στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Κύπρου υπήρξε Επίκουρος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Μαδέρας και το Madeira Interactive Technologies Institute, μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Eindhoven University of Technology, και επισκέπτης ερευνητής στην Philips Research και το Human-Computer Interaction Institute του Carnegie Mellon University.

lambroslambrinos

Λάμπρος Λαμπρινός (Επίκουρος Καθηγητής)

Ο Δρ. Λαμπρινός είναι Επίκουρος Καθηγητής με ειδικότητα στις Νέες Επικοινωνιακές Τεχνολογίες και το Διαδίκτυο. Κατέχει διδακτορικό τίτλο από το University College London και πτυχίο Computer Engineering από το πανεπιστήμιο του Manchester. Έχει διδάξει σαν επισκέπτης καθηγητής σε πανεπιστήμια στην Αγγλία καθώς και στο πανεπιστήμιο Κύπρου. Έχει συμμετάσχει σε μεγάλα ερευνητικά προγράμματα χρηματοδοτημένα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και διατέλεσε μέλος σε επιτροπές επιστημονικών συνεδρίων. Η ερευνητική του δραστηριότητα επικεντρώνεται στην περιοχή των δικτύων υπολογιστών. Ο Δρ. Λαμπρινός είναι επιστημονικός υπεύθυνος του ερευνητικού προγράμματος “e-park” . Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν: Delay tolerant networking, Internet of Things and Smart Cities, εφαρμογές διαδικτυακών πολυμεσικών εφαρμογών, αρχιτεκτονικές μετάδοσης βίντεο σε μεγάλο αριθμό χρηστών, voice-over-IP σε ασύρματα δίκτυα, τηλεματική, xρήση τηλεπικοινωνιακών τεχνολογιών στην τηλεϊατρική, και θέματα εφαρμογής του πρωτοκόλλου IPv6. Για περισσότερες πληροφορίες για τις ερευνητικές δραστηριότητες του Δρ. Λαμπρινού επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Ubiquitous Computing and Smart Living lab.

Iolie

Ιόλη Νικολαΐδου (Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Νέες Τεχνολογίες Μάθησης)

H Δρ. Νικολαΐδου είναι μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στο Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου. Εχει διδακτορικό τίτλο στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία από το Concordia University (2009), Μοντρεάλ, Καναδά. Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο στο πρόγραμμα Educational Media and Technology από το Boston University (2002) στη Βοστώνη, Η.Π.Α. και Πτυχίο στην Εκπαίδευση, με ειδίκευση στις Φυσικές Επιστήμες, από το Τμήμα Επιστημών της Αγωγής Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κύπρου (2000). Εργάστηκε ως βοηθός καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο Concordia σε μεταπτυχιακά μαθήματα και ως ερευνήτρια στο Κέντρο για τη Μελέτη Μάθησης και Επίδοσης (2004-2007) σε διάφορα ερευνητικά προγράμματα που επικεντρώθηκαν στην επίδραση των τεχνολογικών μέσων στη μαθησιακή και διδακτική διαδικασία, και στο σχεδιασμό και αξιολόγηση πολυμεσικών εκπαιδευτικών λογισμικών και μαθησιακών περιβαλλόντων. Εργάστηκε επίσης ως ερευνήτρια στο ΤΕΠΑΚ, στο Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου (2008-2011) στα πλαίσια του ερευνητικού προγράμματος CoReflect , το οποίο επικεντρώθηκε στο σχεδιασμό και ερευνητική εγκυροποίηση διαδικτυακών περιβαλλόντων μάθησης μέσω διερώτησης στις φυσικές επιστήμες. Το ερευνητικό της έργο περιλαμβάνει περισσότερα από 35 άρθρα σε διεθνή περιοδικά και σε πρακτικά διεθνών επιστημονικών συνεδρίων. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στο σχεδιασμό, εφαρμογή και αξιολόγηση νέων μέσων και νέων τεχνολογιών μάθησης και επικοινωνίας και στην εξέταση της αποτελεσματικότητας, της δυνητικής συνεισφοράς και των περιορισμών τους σε διάφορα επίπεδα εκπαίδευσης, από δημοτική μέχρι τριτοβάθμια. Συγκεκριμένα, το ενδιαφέρον της επικεντρώνεται στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών μάθησης και επικοινωνίας ως γνωστικών εργαλείων σε τυπικά και άτυπα περιβάλλοντα, στο σχεδιασμό διαδικτυακών περιβαλλόντων για τη στήριξη της μάθησης μέσω διερώτησης και της διαδικασίας λύσης προβλήματος, στο σχεδιασμό και εφαρμογή ψηφιακών φακέλων επιτευγμάτων (e-portfolios) με τη χρήση διαδικτυακών κοινωνικών μέσων για τη στήριξη της τεχνολογικά υποστηριζόμενης συνεργατικής μάθησης, και στο συμμετοχικό σχεδιασμό για τη δημιουργία τεχνολογικά υποστηριζόμενων περιβαλλόντων μάθησης.

tziouvas

Κώστας Τζιούβας (Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Τεχνολογίες Διαδικτύου)

Ο Δρ. Τζιούβας είναι μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στο Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι κάτοχος διδακτορικού πτυχίου από το City University της Νέας Υόρκης, μεταπτυχιακού (M.Sc.) από το Πανεπιστήμιο Κύπρου, καθώς και προπτυχιακού από το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Η διδακτορική του εργασία επικεντρώθηκε στον έλεγχο Δικτύων Δοκιμών και χρηματοδοτήθηκε από το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών των ΗΠΑ (NSF). Κατά τη διάρκεια της Διδακτορικής του μελέτης, συνεργάστηκε με κορυφαίους οργανισμούς στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων του Naval Research Lab (NRL) και του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης (MIT). Η τρέχουσα ερευνητική του δραστηριότητα εστιάζεται στη βελτίωση λειτουργίας Call Admission Control (CAC), στη χρήση και ανάπτυξη εφαρμογών για Delay Tolerant Networks (DTN), στο Medium Access Control σε Vehicular Ad-hoc Networks (VANETs) και στις εφαρμογές Voting Advice.

Το διδακτικό προσωπικό συμπεριλαμβάνει επίσης συνεργαζόμενους καθηγητές από το Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών καθώς και έμπειρους επιστήμονες οι οποίοι έχουν ολοκληρώσει διδακτορικές σπουδές σε θέματα τεχνολογιών αιχμής και μάθησης.

Oι φοιτητές του μεταπτυχιακού προγράμματος μπορούν επίσης να εκπονήσουν τη μεταπτυχιακή τους διατριβή με οποιοδήποτε από τα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού του Τμήματος ΕΣΔ.